بنر چیست و چه کاربردی دارد ؟

در یک جمله به تابلوهای بزرگ چاپ شده بنر گفته می‌شود. بنر روش انتقال پیام تبلیغاتی است که طرح گرافیکی دارد و شامل تصاویر و متون است. در واقع بنر یک پرچم است که یک پیغام، لگو، سمبل را به مخاطبان خودمنتقل می‌کند. امروزه بنرها تبلیغاتی یکی از کارآمدترین و موثرترین روشهای تبلیغات است. ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می‌باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می‌گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می‌دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می‌گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزانتر هستند. بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد ،هر چند تبلیغات از طریق بنرتنها راهکار تبلیغ نیست ولی این روش هم مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

ویژگی های چاپ بنر

بنر چیست و چه کاربردی دارد یکی از مهم ترین ویژگی های بنر جنس آن هست. از دیگر ویژگی های چاپ بنر خوب میتوان به نوع دستگاهی که با آن چاپ انجام میشود اشاره کرد که در بهتر شدن بنر تاثیر زیادی دارد. طراحی بنر نیز بسیار مهم است زیرا که طرحی زیبا و مرتبط با موضوع مد نظر باعث بهبود کیفیت بنر تبلیغاتی ما میشود و تاثیر بالایی در تبلیغات محیطی ما دارد.

مشخصات بنر

بنرها همگی یک جنس دارند و در برابر آب و هر گونه تغییرات دمایی مانند گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. کشور ایران بیشترین متریال و مواد اولیه چاپ بنر را از کشورهای چین و کره خریداری و وارد می کند که گرماژی این مواد بین 8_13 انس است. نکته ای که در اینجا مهم بوده تفاوتی است که بین بنرهای چینی و کره ای وجود دارد و آن مقاومت و نوع چاپی است که در میان این دو متریال است به طوری که بنرهای کره ای از کیفیت چاپ بهتر و همینطور مقاومت بیشتری برخوردار است و بیان ساده بر روی بافت پارچه بنرهای کره ای رنگ و طرح بهتر چاپ شده و نمای زیباتری دارد.

کاربردهای چاپ بنر

استفاده در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و اجلاس‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی و افزایش ارزش ویژه برند و یا استفاده برای فراخوانی محصولات جدید و تبلیغات هر چه مؤثرتر محصولات.

تقریباً برای هر رویدادی که شرکت میزبانی و یا در آن شرکت می‌کند، یک چاپ بنر سفارشی می‌تواند به انتشار و انتقال پیام بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات شما کمک کند.

بنرها در جنس، سایز و ابعاد مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع مراسم و فضای تعبیه‌شده بهترین انتخاب را داشته باشید.