تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟

چاپخانه کرمانشاه ، چاپ بنر کرمانشاه ، این روزها که بازار تبلیغات داغ شده است ، روشهای تبلیغاتی زیادی برای معرفی کسب و کار بوجود آمده اند . از روشهای سنتی گرفته تا روشهای اینترنتی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی . یکی از پرکاربردترین روشهای تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن برند ، ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی است که بازار و رقابت داغی دارد .  یک تابلوی تبلیغاتی به شیوه های مختلف ساخته می شود که هر مدل با نامهایی همچون تابلو استیل ، تابلو برجسته ، تابلو چلنیوم ، تابلو کامپوزیت ، تابلو نئون led  ، تابلو پلکسی گلاس و غیره در بازار موجود اند . با توجه به سلایق مشتری ها این تابلوها ساخته می شود و به عنوان تابلو سر در مغازه یا تابلوهای نصب شده  در معابر و خیابانها مورد استفاده قرار می گیرند .

اگر تمایل دارید با انواع روش های تابلوسازی تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید مقاله زیر را مطالعه کنید .

تابلوسازی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از این تابلوهای تبلیغاتی به نام تابلو فلکسی تبلیغاتی به بحث و گفتگو بپردازیم . با ما همراه باشید .

همه چیز در مورد تابلو فلکسی :

تابلو فلکسی نوعی تابلوی تبلیغاتی چاپی است که نسبت به بنر مقاومتر است به همین دلیل بیشتر سفارش داده می شود . تابلو فلکسی نسبت به سایر تابلوها همچون تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته سریعتر آماده می شود و ارزان است و به دلیل قیمت پایینی که دارد بسیاری از صاحبین مشاغل که نمی خواهند هزینه ی بالایی جهت سفارش تابلوی تبلیغاتی صرف کنند این گزینه را انتخاب می نمایند .

تابلو فلکسی چیست ؟

تابلو فلکسی یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مقرون به صرفه از نوع تابلو چاپی است که  شامل نورپردازی نیز می باشد . از تابلو فلکسی به عنوان تابلو سر درب مغازه ، تابلو شرکتی ، تابلو فروشگاهی و تبلیغات محیطی مثل بیلبورد ، استفاده می کنند . این تابلوها دارای صفحه هایی انعطاف پذیر هستند و خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ آنها باعث شده است در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی مقاومت و دوام بالایی داشته باشند .

تابلوهای فلکسی به صورت مکعبی ، ریلی ، سپری و اسکلت فلزی در بازار موجود می باشند . ساخت تابلوهای فلکسی با پوشش فلکس می باشد . برای روشنایی آن از لامپ های فلوروسنت یا همان مهتابی و جدیداً ال ای دی ، استفاده می شود . فلکسی نیز مانند هر تابلو دیگر از دو نوع چینی و کره ای تشکیل شده است . اگر هزینه بالایی دارید و قیمت تابلو فلکسی برایتان زیاد نیست ، اولویت انتخاب خود را بر روی جنس کره ای قرار دهید .

تابلو فلکسی برجسته :

تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟ تابلو فلکسی برجسته کمی با تابلو فلکسی معمولی متفاوت است . نحوه نورپردازی تابلو فلکسی حروف برجسته نیز با استفاده از فریم و به صورت نور از پشت حروف قابل اجراست . تفاوتی که موجب تمایز این دو مدل از یکدیگر است نوع فریم یا قاب می باشد . جهت ساخت تابلو فلکسی برجسته ، ابتدا طرح تابلو فلکسی توسط نرم افزار ترسیم می شود . پس از آماده سازی طرح حروف برجسته فلکسی ، هر کاراکتر از حروف با استفاده از فریم های فلزی ساخته می شود . زیرسازی تابلو فلکسی حروف برجسته مثل تابلو فلکسی معمولی است . یعنی لامپ های ال ای دی در داخل فریم جای می گیرند ، سپس فلکسی روی قالب می نشیند . پس از آن هر حرف ساخته شده فلزی به بر روی فلکس به شکل طرح ، در کنار هم چیده می شوند . نوری که متصاعد می شود به صورت نور مخفی یا نور از پشت خواهد بود .

تاریخچه تابلو فلکسی :

قدمت تابلو فلکسی حدوداً به سال 1375 برمی گردد . در آن زمانها این تابلو به دلیل داشتن مزیت نورپردازی محبوبیت زیادی در بازار تابلوسازی نسبت به بنر بدست آورد . طرح های تابلو فلکس توسط استیکر یا برچسب ، در رنگهای متفاوت بر روی متریال فلکسی چسبانده می شد . کار با استیکر و طراحی تابلو فلکس و پیاده سازی علامت های مدنظر لوگوها کاری دشوار بود که با ورود پرینترهای فلکس ، استیکر منسوخ شد.

روش ساخت و نصب تابلو فلکسی :

مراحل ساخت تابلو فلکسی در چند گام زیر خلاصه می شود :

مرحله اول )

طرح های تابلو توسط طراح و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به انجام می رسد .

مرحله دوم )

پس از آماده سازی طرح ، آن را بر روی متریال فلکسی توسط دستگاه های چاپ ، به چاپ می رسانند .

مرحله سوم )

یک قاب که از نوع پروفیل است ، آماده و فلکسی را بر روی آن سوار می کنند .

مرحله چهارم )

پس از ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی فلکسی ، نوبت به نورپردازی می رسد .  نور این مدل از روش تبلیغاتی به دو شکل قابل اجراست :

  1. نورپردازی تابلو فلکسی با مهتابی : در این مرحله نصب مهتابی بر روی ورق های گالوانیزه یا همان سینی مهتابی ، به صورت کشویی در قاب پروفیل جاسازی می شود . با نصب پرژکتور بر روی کار یا نصب ال ای دی در پشت کار نورپردازی نیز به اتمام می رسد .
  2. نورپردازی تابلو فلکسی با استفاده از ال ای دی : در این روش یک فاصله بین متریال چاپ شده و زمینه فلزی تابلو ایجاد می کنند و لامپ های ال ای دی را در آن قسمت جای می دهند .

روکشهای مورد استفاده در تابلو فلکس :

این روکشها به دو صورت بر روی کار نصب می شوند :

روش اول ) سپری کلیپسی

روش دوم ) پرچی

نحوه تعویض چاپ تابلو فلکس چگونه است ؟

چاپ بنر کرمانشاه ، تابلو فلکسی طوری طراحی می شود که از هر چهار طرف دارای گیره هایی به نام کلیپس هستند . با باز کردن آنها به راحتی می توانید محتوای تبلیغاتی را تعویض کنید .

محتوای چاپی فلکس چگونه بر روی تابلو سوار می شود ؟

چاپخانه کرمانشاه ، پس از اینکه محتوای تبلیغاتی توسط دستگاه به چاپ رسید ، در چهار طرفین آن نوار استریپ یا استخوانی چسبانده می شود . جنس این نوار از پلاستیک است که دو سانتی متر ضخامت دارد . حال برای اینکه فلکس نصب شود ، از چهار کلیپس  استفاده می کنند و کلیپس ها را بر روی نوار استخوانی نصب می کنند .

ساخت بدنه یا شاسی تابلو فلکسی چگونه انجام می شود ؟

چاپخانه کرمانشاه ، تابلو فلکسی برای اینکه اجرا شود ، نیاز به یک کلاف آهنی دارد . برای اینکار از یک قوطی که نوعی پروفیل آهنی است استفاده می شود . دور تا دور تابلو فلکسی ، از هر چهار طرف توسط سپری های آلومینیومی در داخل قوطی آهنی پرچ می شود .

مشخصه های سینی مهتابی تابلو فلکس :

چاپ بنر کرمانشاه ، جنس سینی مهتابی ورق گالوانیزه سفید است . مهتابی و ترانس هر دو بر روی این ورق جای می گیرند . سینی نیز در داخل کلاف آهنی جای داده می شود .

نصب تابلو فلکسی :

چاپخانه کرمانشاه ، در ابتدای کار کلاف ساخته می شود .  پس از ساخت ، کلاف توسط دسته های آهنی جهت مهار شدن ، در جای خود جوش می خورند . سپس سینی در سر جای خود قرار می گیرد . محتوای چاپی توسط کلیپس در جای خود بر روی تابلو محکم جای داده می شود .

انواع تابلو فلکسی :

تابلو فلکسی فیس :

چاپ بنر کرمانشاه ، این مدل از تابلوسازی به شیوه فلکس از دو عدد فریم تشکیل شده است . در فریم زیرین مهتابی که عامل نور است ، بر روی ورق گالوانیزه تعبیه می شود و در فریم رو پارچه را قرار می دهند .

تابلو فلکسی تک فریم :

چاپخانه کرمانشاه ، این تابلو از یک فریم تشکیل شده است که روی پارچه قرار می گیرد و از پرژکتور برای نورپردازی آن استفاده می شود . از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه تر است .

قیمت تابلو فلکسی به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت تابلو فلکس به عوامل زیر بستگی دارد :

نوع چاپ :

چاپ فلکس با استفاده از دستگاه های مخصوص 4 هد ، 6 هد و یا بالاتر انجام می پذیرد . هر چه بالاتر مبلغ بیشتر .

جنس پی وی سی :

فلکس متریالی از نوع پی وی سی است که این متریال توسط شرکت های مختلف با برندهای متعدد ساخته می شود . هر چه برند معروف تر و کیفیت بالاتر باشد ، به همان میزان قیمت افزایش می یابد .

نحوه نورپردازی :

چاپ بنر کرمانشاه

فلکس به دو شکل با استفاده از لامپ های مهتابی و ال ای دی قابل نورپردازی است . نحوه نورپردازی تابلو فلکسی در کاهش یا افزایش قیمت آن دخیل است .

عرض چاپ :

چاپخانه کرمانشاه ، چاپ فلکس در عرض سه متر ، چهار متر و پنج متر قابل اجراست . نوع چاپ هم به دو شکل چینی و کره ای انجام می شود . هر چه عرض بیشتر و کیفیت بالاتر باشد به همان میزان قیمت تابلو فلکس افزایش می یابد .

indoor  یا outdoor بودن تابلو فلکسی :

چاپخانه کرمانشاه ، تابلو فلکسی هم در فضاهای داخلی و هم محیط بیرونی قابل استفاده است . در صورتی که تابلو فلکس در فضاهای داخلی پیاده سازی شود ، نیاز به چاپ با کیفیت بالا و ضد آب بودن ندارد . بنابراین با قیمت کمتری اجرا می شود اما برای محیط های بیرون نیاز به ضد آب بودن و نگهدارنده دارد تا برابر شرایط محیطی کمتر آسیب ببیند .

تفاوت بنر و فلکس در چیست ؟ 

چاپ بنر کرمانشاه

تفاوت حائز اهمیت بین بنر و فلکسی نورپردازی است . اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی خود نیازی به نور ندارید ، می توانید از بنر استفاده کنید و نور کمی هم توسط پرژکتور برای آن فراهم نمایید . اما اگر نور برایتان اهمیت دارد ، می توانید از فلکسی فیس که امکان نورپردازی دارد ، استفاده نمایید . یکی دیگر از تفاوت های بنر و فلکس کیفیت چاپ است . فلکس مقاومت بیشتری نسبت به بنر دارد و برای مدت ها می توانید آن را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی چاپی مورد استفاده قرار دهید .

اگر تمایل دارید در مورد تابلو بنری بیشتر بدانید ، مطالعه مطلب زیر به شما پیشنهاد می شود .

تابلو بنری (طراحی و چاپ بنر ، بنر و کاربردهای آن)

تابلو فلکسی چه ویژگی هایی دارد ؟

  • کیفیت رنگ و محتوای چاپ شده بر روی فلکس بسیار عالی است .
  • تابلو فلکسی قابل نورپردازی است .
  • قاب های آلومینیومی که در این تابلو استفاده می شوند ، سبب ایجاد فاصله لامپ های ال ای دی از محتوای چاپ شده می شود ، به همین دلیل نور به صورت یکنواخت به چشم متصاعد می شود .
  • اس ام دی جدیدترین متد نورپردازی تابلو فلکسی است و سبب زیبایی بیشتر تابلو می شود .
  • قابل تعویض بودن روکش از دیگر مزایای تابلو فلکسی است که بنر ندارد .
  • قیمت ساخت تابلو فلکسی نسبت به دیگر تابلوهای چاپی با توجه به زیبایی آن کمتر و مرقوم به صرفه تر است .